IP-telefoni er digitaliseret telefoni, dvs telefoni der bliver afviklet over internettet. PowerNet hoster løsningen på vores døgnovervågede servere, og telefonien kører over jeres internetforbindelse.
I praksis betyder det, at hver telefon får sin egen IP-adresse. Når der skal knyttes telefoner til Connect, opretter PowerNet IP-adresserne til jer, svarende til det antal telefoner, I ønsker koblet på systemet. Herefter kobler vi PowerNets PBX til jeres internet – og så er der telefoni i skyen! Herfra kører al telefoni over internettet. Det er også derfor, I både kan bruge fastnettelefoner, mobiltelefoner og ringe via browseren, med det der hedder Softphone.
For at kunne bruge IP-telefoni baseret på PBX-teknologien, kræver det SIP-software i telefonerne. På mobilen kan det tilføres med et nyt simkort fra PowerNet og ved at downloade PowerNets Communicator Mobil-app, som hentes fra Google Play eller Apples Appstore.
I fastnettelefoner skal teknologien vær indbygget i telefonen. Har I allerede nyere såkaldte SIP telefoner – fx Mitel eller Yearlink – kan Connect knyttes op til dem. Alternativt kan I købe eller abonnere på bordtelefoner og sidemoduler fra Mitel hos PowerNet. Når det gælder mobiltelefoner, kan I bruge alle mærker og alle de af jeres egne mobiler, der er nye nok til at køre PowerNets Communicator Mobil-app. Har I spørgsmål til telefonerne, sidder seniorkonsulent Michael Mørck klar til at løfte røret på telefon 46 99 62 18 eller svare på email mm@powernet.dk.